Almost going back.. :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu Almost going back.. :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu

Almost going back.. :(

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve iedereen,

Na 2 maanden maar weer tijd voor een nieuw verslagje..
De tijd gaat zo ontzettend snel hier, de weken vliegen voorbij!
De eerste week van november heb ik in de Orchid Lounge gewerkt..
Dit is de executive floor waar de gasten die hiervoor betalen, gebruik van mogen maken.
Allereerst wordt er van 7 tot half 11 ontbijt geserveerd, daarna vanaf 12 uur afternoon snack en om 6 uur begint de evening cocktail. Deze afdeling vond ik erg leuk, want er komt ook een deel serveren bij kijken! Bovendien is het contact met de gasten veel intensiever. Helaas mocht ik hier maar een weekje blijven, omdat ze me bij de receptie nodig hadden.

De 2e, 3e en 4e week stond ik ingepland in de Orchid Service, dit is de operator. Hier neem je heel de dag telefoontjes aan, dit klinkt saai en dat is het ook! Na de 1e week operator kreeg ik bericht dat ze me weer in de receptie nodig hadden en dit vond ik stiekem niet heel erg.. de dagen gingen 3x zo snel voorbij en ik zat niet meer heel de dag opgesloten in een hokje luisterend naar rinkelende telefoons!

Begin december zijn Leonie en ik nog naar de hometown van een collega geweest.. We zijn zaterdagavond laat vertrokken. Na een autorit van 2 uur kwamen we rond 1 uur ’s nachts aan bij het huis van de moeder van Faiz. Een heel schattig typisch Maleis huisje in een klein dorpje. Ze schaamde zich heel erg voor haar huis, maar wij vonden het een grote eer dat we uitgenodigd waren en we vonden het superleuk om dit een keer mee te maken! Na een uurtje zijn we richting het restaurant van de ouders van Faiz gegaan.. de moeder van Faiz had van alles gekookt, maar wij hadden natuurlijk geen honger omdat we niet gewend zijn om ’s nachts nog te eten. Hier eten ze namelijk ontbijt, lunch, diner en supper. Rond 5 uur toch maar besloten om te gaan slapen.. ik was inmiddels al bijna 24 uur wakker, omdat ik de vorige dag ochtenddienst had!
Rond tien uur ’s ochtends werden we wakker van het zonlicht, de kippen en Faiz die al vrolijk rondliep. Toen werd er ons gevraagd of we zin hadden om naar de lokale markt te gaan, en jaaaa dat wilden wij wel! Veel kraampjes, stank van rottende fruitschillen en starende mensen (wat doen 2 blanke meisjes op zo’n lokale markt??)..
’s Middags zijn we naar de watervallen geweest waar we een heerlijk verfrissende duik hebben genomen  Echt een prachtige omgeving was dat.. Faiz vertelde ons ook dat psychologen hier vaak hun cliënten mee naar toe nemen om tot rust te komen. En tot rust gekomen zijn we zeker!!
Wat een heerlijk weekendje was dat 

Inmiddels is het alweer vier weken verder en zit kerstmis er ook alweer op.. onze kerst was een beetje apart, maar wel leuk. Op kerstavond zijn we uit eten geweest met Jurrian, Tijn en zijn vriendin. Even lekker decadent kreeft gegeten en witte wijn gedronken en daarna nog op stap geweest.. 1e kerstdag gewerkt en 2e kerstdag waren we vrij.. toen hebben we eerst een uitgebreid kerstontbijt gehad en daarna zijn we naar les miserables geweest. ’s Avonds tapas gegeten en we hadden het plan om even één drankje te doen, maar dat waren er toch iets meer geworden en uiteindelijk waren we rond 5 uur ’s ochtends thuis.. maar het was een geslaagde kerst! 

Nu alweer in het jaar 2013.. we zijn net ons laatste maandje ingegaan en gaan dus bijna het mooie Maleisië verlaten! Maar voordat we dat gaan doen, hebben we nog een aantal leuke dingen voor de boeg.. we hebben gisterenavond tickets gekocht voor een festival op 19 en 20 januari met Taio Cruz, Steve Aoki en meer vette artiesten. Dit weekend gaan we waarschijnlijk naar Singapore en ook 4 dagen Pinang en Lankawi staat op de planning! Voor de mensen die mij toch een beetje missen, over 4 weken ben ik weer terug in het koude Nederland... dus tot snel!! 

Liefs, Leonie

• 04 Januari 2013 - 19:26