Bye bye Holland,hello Malaysia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu Bye bye Holland,hello Malaysia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu

Bye bye Holland,hello Malaysia!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve vrienden en familie,

Dinsdagochtend vertrokken Leonie en ik met het vliegtuig richting Abu Dhabi. We kwamen hier om half 9 's avonds aan en moesten nog 6 uur wachten voordat we naar Kuala Lumpur vlogen. De volgende dag waren we om 14:00 lokale tijd in Kuala Lumpur. Toen we bij de douane onze paspoorten moesten laten controleren, bleek er iets mis te zijn met onze 3-maandenvisa.Wat er precies mis is, weten we nog steeds niet. Over een maandje moeten we terug om een visa voor 5 maanden te regelen, dus hopelijk komt dat goed.

Nadat we onze koffers hadden gehaald, zijn we met de trein naar Kuala Lumpur centrum gegaan. Hier pakten we een taxi en de taxichauffeur heeft ons netjes naar een hotelletje gebracht waar we 2 dagen zouden verblijven. We konden namelijk pas vandaag inchecken in het hotel waar we de komende 5 maanden verblijven en stage gaan lopen.

Woensdagavond zijn we even een klein deel van de stad gaan verkennen. We zijn even een hapje gaan eten en vervolgens zijn we een rondje door het centrum gaan lopen.

De volgende dag, na 15 uur slaap, hebben we gemeet met 2 jongens van onze school die hier ook stage lopen. We hebben eerst met zn viertjes ontbeten en daarna zijn we naar een megagroot winkelcentrum geweest met 12 verdiepingen. Op een gegeven moment liepen we langs een pretpark IN het winkelcentrum. Echt zo bizar.. daar zijn we natuurlijk naar binnen gegaan! Allereerst dachten we dat het een kinderpretpark was, nou dat hebben we geweten ook.. De attracties waren echt heel eng. Alles ging over de kop en superhard. Na een paar rondjes in de achtbaan, schommelschip en nog meer hadden we het wel gezien en zijn we verder gegaan. Toen hebben we nog even een mobiele telefoon gekocht en zijn we verder het centrum in gegaan.

's Avonds zijn we nog even naar de Petronan Towers geweest en vervolgens kwamen we terecht in de Rum Jungle,een superleuke bar met een DJ. Daar hebben we een hapje gegeten en wat biertjes gedronken. Vervolgens kwam er nog een ober met een kaart met daarop waterpijp met verschillende smaakjes die we konden bestellen.. en tja, we besloten om dat maar gewoon te doen :P Net iets voor 12 uur was de countdown voor het nationale feest. We hebben dus ook meteen het Maleise volkslied gehoord! Nadat we een lange stoet toeterende auto's en schreeuwende, vrolijke en dronken mensen waren gevolgd waren we inmiddels kilometers verder en besloten we om maar terug naar het hotel te lopen. Daar waren we rond half 2 en zijn we lekker gaan slapen :)

Op dit moment zitten we in het hotel waar we de komende 5 maanden gaan verblijven. Het is echt supermooi en luxe!! Foto's volgen snel :)

Tot snel!!

Liefs, Leonie

• 31 Augustus 2012 - 08:58

Nico:

Hallo Leonie,
    Leuk dat verslag. Ik zal je komend weekend wat foto's die op het vliegveld in Dusseldorf zijn gemaakt doorsturen via www.wetranfer.com. Deze kan je daar downloaden en op deze website plaatsen. Ik heb van een collega een filmpje van dat winkelcentrum gezien en dat ziet er gaaf uit.

Groetjes,
    Nico

• 31 Augustus 2012 - 09:01

Leonie Goverde:

Hoi papa,

Oke is goed. Ik heb vanaf nu gewoon constant internet op mijn laptop!

Groetjes Leonie

• 01 September 2012 - 06:39

Nico:

Hoi Lonnie,

De foto's van je vertrek zijn opgestuurd via www.wetransfer.com. Ik heb van Danique je nieuwe telefoonnummer ontvangen. Wij hebben dit weekend de familiedag en de vooruitzichten van het weer zijn niet slecht. Afgelopen dagen is er behoorlijk wat regen gevallen. Hoe is het daar met het weer, is het daar warm en vochtig? Wij gaan binnenkort een reis uitstippelen, hoe was trouwens de vlucht?
    had je genoeg beenruimte en was de verzorging goed? Het is hier nu 10 over half zeven in de morgen en ik ga nu gauw verder met de laatste voorbereidingen voor de familiedag.

Greetz,
    Nico

• 02 September 2012 - 10:01

Petra:

Ha Leonie,

Veel succes met je stage en je avontuur daar!