Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonie Goverde - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve familie en vrienden,

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit Kuala Lumpur :)
De eerste week stage zit er al weer op.. wat een vermoeiende, maar leerzame week!

Maandag moesten we om 9 uur paraat staan op de vijfde verdieping bij het Human&Development department. Daar kregen we ons rooster en moesten we een contract ondertekenen. Vervolgens kregen we een kleine rondleiding in het hotel.. we kregen alleen de belangrijke dingen te zien, zoals de personeelslift, de plaats waar we ons in en uit moeten klokken en de plaats waar we elke maand ons loon op kunnen halen. Na een uurtje werden we afgezet bij de afdeling waar we moesten beginnen. Leonie ging naar de housekeeping en ik begon bij het business centre. Nadat ik kennis had gemaakt met de manager, kreeg ik een stapel met informatie wat ik door moest lezen. Dit is eigenlijk het enige wat ik de eerste drie dagen heb gedaan..

De vierde dag mocht ik al telefoontjes opnemen. Ook mocht ik naar de Housekeeping bellen welke kamers al uit hadden gecheckt en vervolgens moest ik ook vragen welke kamers ze al schoon hadden gemaakt. Tussendoor heb ik geoefend met het systeem wat ze hier gebruiken. Het is een gecompliceerd systeem en zelfs mensen die er al vijf jaar mee werken, leren nog steeds nieuwe dingen. Na vele uren geoefend te hebben met het systeem was ik klaar om iets nieuws te leren. Ik mocht nu zelf de kamers gaan blokken en de traces doen. Dit vond ik echt superleuk want ik had het idee dat ik nu echt zelfstandig dingen kon gaan doen.

Vrijdag hadden we open house. Rond 4 uur ’s middags gingen we met een groot deel van het personeel naar een hele grote zaal waar we een quiz en karaoke gingen doen. Daarna werd een buffet geopend en gingen we met z’n allen eten. Erg gezellig :)

Ik heb deze eerste week zo ontzettend veel geleerd! Ik heb enorm leuke collega’s en iedereen hier is zo ontzettend aardig en geïnteresseerd. Ook gaat het er allemaal minder stressvol aan toe dan in Nederland. Ze hebben ons verwelkomd in ‘the family’ en zo voelt het ook echt. Zaterdagavond zijn we op stap geweest met collega’s en gisteren hebben we geluncht en een drankje gedaan, was erg gezellig! Maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden en dat gaan we zeker weer doen deze week. Op naar weer een leerzame werkweek!

Tot snel!
Liefs, Leonie

  • 10 September 2012 - 13:16

    Francois Beusenberg:

    Werken, werken, Kuala Lumpur ;-).

    Leuk om weer een verslag te lezen, lief!

    Wel goed om te lezen en te horen dat je het leuk vindt!

    Xx Swa ;-)

  • 10 September 2012 - 17:05

    Karin Goverde:

    Hallo Leonie,

    Wat leuk dat het zo goed gaat met je.
    Ik hoop dat het een leerzame tijd voor je gaat worden.

    Groetjes,
    Karin



  • 15 September 2012 - 10:19

    Lucinda:

    Hee Leo :D kei leuk om te Horen dat je het naar je zin Heb daar
    Xxxies luc

  • 27 September 2012 - 14:12

    Ine:

    Hee Leo!

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt! het is fijn te lezen dat het goed gaat, en dat je al weer veel geleerd hebt. Met name jouw avontuur in de 8 banen kon ik me helemaal voorstellen. Maar goed dat er geen bloed aan te pas kwam, haha. Hier gaat alles zijn gangetje. Hopelijk lees ik weer snel hoe het met je gaat. Zet hem op daar!

    Liefs, Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Stage in Kuala Lumpur

/

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2013

Almost going back.. :(

02 November 2012

Time's going fast!!

10 September 2012

Eerste week zit erop!

02 September 2012

Laatste daagjes..

31 Augustus 2012

Bye bye Holland,hello Malaysia!
Leonie

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 4588

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Kuala Lumpur

28 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: